Τι θα φάνε τα παιδιά στο σχολείο; – άντε πάλι…

Τί θα φάνε τα παιδιά στο σχολείο;

Η Μαργαρίτα Οκτωράτου απαντά στο κρίσιμο ερώτημα που απασχολεί κάθε μητέρα τώρα: Τί θα φάνε τα παιδιά στο σχολείο;

Ευχαριστούμε τη Μαργαρίτα Οκτωράτου, MSc, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Δημόσιας Υγείας, Επιστημονική Υπεύθυνη Nutribalance

Τα σχολεία ξεκίνησαν και μέσα σε όλες τις έγνοιες των γονιών, είναι και η προετοιμασία του φαγητού τους.

Από τη μια μεριά η αναγνώριση ότι έχουν αυξημένες σωματικές και νοητικές ανάγκες (για να μην αναφερθούμε και στις συναισθηματικές) και από την άλλη, η δική μας έλλειψη χρόνου-και καμιά φορά ιδεών-κάνουν αυτή την καθημερινή ανάγκη «άσκηση για δυνατούς λύτες».

Τι να προσέξεις στη διατροφή των παιδιών

Η διατροφική εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει να ξεκινήσει από πολύ μικρή ηλικία. Μόνο έτσι θα είναι σε θέση να κάνουν και τις σωστές επιλογές όταν θα είναι αυτόνομα.

Δεν μεταθέτουμε το πρόβλημα στο μέλλον («ας φάει τώρα που είναι μικρό και μπορεί»). Οι συνήθειες χτίζονται από πολύ νωρίς. Γι’αυτό, σε κάθε ηλικία, η εκπαίδευση προσαρμόζεται στο στάδιο ανάπτυξης και τις ανάγκες κάθε παιδιού.

Οι γονείς και οι φροντιστές δίνουν πρώτοι το καλό παράδειγμα

«Όσο και να παροτρύνει (πόσο μάλλον ν’απαγορεύει) κανείς ένα παιδί να μην τρώει υπερβολικά σνακ πλούσια σε θερμίδες, σάκχαρα, λιπαρά και αλάτι, το παιδί πάντοτε θα’χει την τάση να μιμείται όσα βλέπει στο οικείο του περιβάλλον», τονίζει η ειδικός.

Είναι σημαντικό να δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι (και να μην το περιμένουμε απ’τους άλλους) ένα περιβάλλον υποστηρικτικό για τα παιδιά. Στο σπίτι, το σχολείο, τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Πώς είναι δυνατόν να περιμένουμε από ένα μικρό παιδί να επιδείξει αυτοέλεγχο και αυτοσυγκράτηση (έννοιες συχνά ασυμβίβαστες με κάποιες ηλικίες) όταν στις ίδιες ακριβώς συνθήκες δυσκολευόμαστε και ως ενήλικες;

Οι βασικές αρχές

 

1. Σκεφτόμαστε και συζητάμε με τα παiδιά για το φαγητό που θα πάρουν μαζί τους στο σχολείο λαμβάνοντας υπόψιν και τις ιδιαιτερότητες ή ιδιοτροπίες τους.

2. Τα εμπλέκουμε στη διαδικασία (να πλύνουν τα φρούτα και λαχανικά, να τα κόψουν ή να τα βάλουν στο ταπεράκι κ.λπ.) με τον ίδιο τρόπο που τα εμπλέκουμε στην αγορά και επεξεργασία/μαγείρεμα των γευμάτων (είναι άλλωστε ένας βασικός κανόνας αποφυγής της νεοφοβίας).

3. Θυμόμαστε να μην τα πιέζουμε, καθώς ο περιορισμός μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

4. Φροντίζουμε ωστόσο να τα ενημερώνουμε για τα οφέλη των τροφών που είναι σημαντικό να καταναλώνουν συχνά.

5. Στα παιδιά, η γεύση και η εικόνα των τροφίμων έχουν σημασία – και τα καθοδηγούν στο τι θα επιλέξουν.

6. Ωραία σκεύη (π.χ. πολύχρωμα υλικά), έξυπνα παρουσιασμένα/σερβιρισμένα γεύματα και σνακ (π.χ. φρουτα/λαχανικά σε μπαστουνάκια ή περασμένα σε καλαμάκια), νόστιμα όσο και θρεπτικά, πάντοτε είναι πιο ελκυστικά και για τα παιδιά (όπως και για τους ενήλικες).

7. Τηρούμε το μέτρο στη συχνότητα και την ποσότητα καθώς ακόμα και τα πιο αθώα και θρεπτικά τρόφιμα μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του βάρους ή να αντικαταστήσουν άλλα τρόφιμα, εάν καταναλώνονται υπερβολικά.

8. Αν δεν είμαστε σίγουροι για το είδος και την ποσότητα κάθε τροφίμου που πρέπει να καταναλώνει το παιδί μας σε κάθε ηλικία, ή αν μπερδευόμαστε με όσα ακούμε κατά καιρούς, ρωτάμε τον παιδίατρό μας και κάποιον εξειδικευμένο διαιτολόγο.

Δείτε ιδέες για πρωινό και σνακ στο shape.gr