5 tips για να απολαμβάνετε περισσότερο τις οικογενειακές βραδιές

Όλοι μας κάνουμε σχέδια για την έναρξη της ημέρας μας, σπάνια, όμως, οργανώνουμε το τέλος της! Υπάρχουν άφθονες συμβουλές για το πώς να ξεκινήσετε καλά την ημέρα, αλλά οι βραδιές δεν τυγχάνουν, πάντα, ιδιαίτερης προσοχής. Όταν όμως έχουμε παιδιά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουμε οργανωμένες και ήσυχες οικογενειακές βραδιές, για να αποφευχθεί η γκρίνια και ο ανήσυχος ύπνος.

Τα παιδιά επηρεάζονται από το άγχος πιο πολύ από ότι οι ενήλικες. Η ευαισθησία των παιδιών είναι σαν σφουγγάρι για τα συναισθήματα. Πριν από την ηλικία των 4 ή 5 ένα παιδί δυσκολεύεται, επίσης, να καταλάβει το μέλλον – ζει στο παρόν. «Γρήγορα! Βιαστείτε! Δεν θα προλάβουμε», κι άλλες παρόμοιες προτροπές είναι δύσκολο να τις καταλάβουν τα παιδιά και το μόνο που καταφέρνουμε είναι να τα φορτώνουμε με άγχος που θα εκφράσουν – πιθανότατα – με γκρίνια ή και ανήσυχο ύπνο.

Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να παραμείνετε οργανωμένοι και να απολαμβάνετε τις οικογενειακές βραδιές περισσότερο:

1. Σχεδιάστε την εβδομάδα σας

Ο προγραμματισμός είναι ο καλύτερος τρόπος να εξοικονομήσετε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται. Μπορείτε να χωρίσετε τη μέρα σε 3 μέρη: σχολείο και ασχολίες (καράτε, αγγλικά, μουσική, μπαλέτο) και σε ώρες ξεκούρασης. Μια σφαιρική θεώρηση των δραστηριοτήτων παρέχει δομή και προωθεί την γαλήνη και την ηρεμία στην ζωή σας.

Ο προγραμματισμός μερικών ημερών μπροστά, σας επιτρέπει, επίσης, να προβλέπετε τις προκλήσεις και τις δεσμεύσεις του κάθε μέλους της οικογένειας:
Ποιος θα πάει για ψώνια; Ποιος θα είναι σπίτι για το μεσημεριανό γεύμα; Ποιος θα πάρει το παιδί από το σχολείο; Ποιος θα το πάει στις διάφορες δραστηριότητες; Κολλήστε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα στο ψυγείο για να μπορούν να το βλέπουν όλοι.

2. Βρείτε χρόνο για παιχνίδι

Ακόμα κι αν ο χρόνος είναι περιορισμένος, πάντα, να τους επιτρέπετε έστω και λίγα λεπτά να παίξουν ή να διαβάσουν βιβλία. Μερικά βράδια, μπορεί να αισθάνεστε ότι τρέχετε σ’έναν αγώνα όπου το κάθε λεπτό μετράει. Όταν νιώθετε ότι κυριεύστε από άγχος, προσπαθείστε να το ξεπεράσετε παίζοντας. Ξαπλώστε στο πάτωμα ακόμη και για πέντε λεπτά με τα παιδιά και κάντε αεροπλανάκι ή γαργαληθείτε.

Τα παιδιά δεν είναι ενήλικες. Χρειάζονται καταφύγιο και αίσθημα ασφάλειας. Ο ποιοτικός χρόνος πριν από το κρεβάτι με ιστορίες κι ανάγνωση βιβλίων είναι μια σημαντική κι ευχάριστη ρουτίνα γι αυτά.

3. Κάντε πρώτα τις δουλειές

Ερχόμενοι από την εργασία ή το σχολείο, κάντε πρώτα τα απαραίτητα και μετά ξεκουραστείτε. Όταν φτάνετε σπίτι, συνεχίστε τον ρυθμό της ημέρας κι αρχίστε να μαγειρεύετε αμέσως. Μέχρι να γίνει το φαγητό, τα παιδιά παίζουν και χαλαρώνουν. Και όταν το φαγητό είναι έτοιμο, τρώτε όλοι μαζί συζητώντας για το πώς ήταν η μέρα σας.

Για να εμπνευστείτε τι να μαγειρέψετε κάθε μέρα, βρείτε συνταγές στο διαδίκτυο. Ζητήστε, επίσης, από τα παιδιά σας να βοηθήσουν. Τα παιδιά αγαπούν τη συμμετοχή, και το μαγείρεμα μπορεί να γίνει μια διασκεδαστική οικογενειακή δραστηριότητα.

4. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να είναι ανεξάρτητα

Μερικές φορές πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας δεν μπορούν να κάνουν κάποια πράγματα μόνα τους. Δεν φαντάζεστε όμως πολύ όμως θέλουν να είναι ανεξάρτητα! Μην τρέχετε συνεχώς πίσω τους. Όταν τα παιδιά σας αποκτούν μεγαλύτερη αυτονομία, σας δίνουν την ευκαιρία να κάνετε άλλα πράγματα (συγύρισμα, πλύσιμο, τακτοποίηση, συμμάζεμα). Έτσι, έχετε μετά περισσότερο ελεύθερο χρόνο με το παιδί σας.

5. Σημειώστε τι πρέπει να κάνετε αύριο

Αντί να δημιουργήσετε μια τεράστια λίστα υποχρεώσεων, λάβετε υπόψη τα μικρά πράγματα που δεν προλαβαίνετε να κάνετε σήμερα και θα πρέπει να γίνουν αύριο. Η ψυχική υπερφόρτωση είναι εξαντλητική. Να βοηθάτε το παιδί σας με τις ασκήσεις του, ενώ ταυτόχρονα σκέφτεστε ένα email που ξεχάσατε να στείλετε, για παράδειγμα. Εξοικονομείστε χρόνο σημειώνοντας τι έχει γίνει και τι έχει απομείνει.

Πριν φύγετε για την δουλειά, καθίστε 10′ και γράψτε όλα όσα εκκρεμούν. Ειδικά πριν από το Σαββατοκύριακο. Αυτό θα σας επιτρέψει να μην ξανασκεφτείτε τι έχετε να κάνετε όταν επιστρέψετε πίσω στην απαιτητική καθημερινότητα, τη Δευτέρα.

Η παρακολούθηση όσων έχετε κάνει, επίσης, σας επιτρέπει να αναγνωρίζετε τα σημαντικότερα σημεία της ημέρας ή της εβδομάδας. Το να αισθάνεστε ευγνώμονες και περήφανοι γι’αυτά που έχετε πετύχει είναι ένας σημαντικός παράγοντας ευημερίας.

Το διαβάσαμε εδώ

Ελεύθερη απόδοση: Έλενα Θάνου