Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων: Δεν είναι ένας ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης

εκπαίδευσης

Για το νομοσχέδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης, μίλησε κατά τη συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε διακριτά στη μεταρρύθμιση, ανά Επίπεδο προσόντων, που δημιουργούνται ή ενισχύονται με το εν λόγω σχέδιο νόμου:

Στο επίπεδο 3

μετά το Γυμνάσιο, προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους που θέλουν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη και μέχρι σήμερα δεν είχαν τη δυνατότητα αυτή. Οι ΕΣΚ αποτελούν παράγοντα μείωσης του κοινωνικού αποκλεισμού, περαιτέρω μείωσης της μαθητικής διαρροής. Τίθεται, έτσι, τέλος σε μία θλιβερή εξαίρεση της χώρας. Το επίπεδο 3 υφίσταται, ενδεικτικά, σε:

  • Βέλγιο,
  • Βουλγαρία,
  • Κροατία,
  • Κύπρο,
  • Τσεχία,
  • Δανία,
  • Εσθονία,
  • Γαλλία,
  • Γερμανία,
  • Ιρλανδία,
  • Ιταλία,
  • Λετονία,
  • Λιθουανία,
  • Λουξεμβούργο,
  • Μάλτα,
  • Ολλανδία,
  • Πορτογαλία,
  • Σλοβακία και
  • Ηνωμένο Βασίλειο

Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων: Δεν είναι ένας ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης

Στο επίπεδο 4,

ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, οικοδομώντας πάνω στον πετυχημένο θεσμό των πρότυπων σχολείων στη γενική εκπαίδευση που τόσο έχει αγκαλιάσει η ελληνική κοινωνία. Στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα εισάγονται οι απόφοιτοι Γυμνασίου με βάση τον βαθμό απολυτηρίου τους και οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με βάση τα προσόντα τους. Θα λειτουργούν και ως Κέντρα Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς των τεχνικών ειδικοτήτων, με σκοπό τη συνεχή και πολύπλευρη ενημέρωσή τους και τη διατήρηση υψηλού επιπέδου παροχής επαγγελματικής εκπαίδευσης στους μαθητές. Τα Πρότυπα αυτά ΕΠΑΛ θα λειτουργήσουν ως πιλότοι, για τη σταδιακή επέκταση της μεταρρύθμισης σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας.

Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων: Δεν είναι ένας ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης

Στο επίπεδο 5:

αναδιαρθρώνονται και ενισχύονται τα ΙΕΚ, διοικητικά και λειτουργικά. Ιδρύονται δημόσια Πειραματικά Θεματικά ΙΕΚ, πάντοτε στη βάση των αναγκών της αγοράς εργασίας, ενώ παρέχεται η δυνατότητα στα ΙΕΚ να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα και στους καταρτιζόμενους να συμμετέχουν σε προγράμματα της ΕΕ και θεσμοθετείται η λειτουργία Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας. Αναβαθμίζεται διοικητικά και λειτουργικά το μεταλυκειακό έτος. Τάξη μαθητείας, προκειμένου να ενισχυθεί η μάθηση με βάση την εργασία για τους αποφοίτους της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων: Δεν είναι ένας ο κοινωνικός ανελκυστήρας της εκπαίδευσης

Ενισχύεται ο ΕΟΠΠΕΠ ως εθνικός φορέας πιστοποίησης προσόντων και διασφάλισης της ποιότητας σε ΕΕΚ – ΔΒΜ. Μπαίνει τάξη στο άναρχο και αρρύθμιστο τοπίο των πρώην ΚΕΚ.

Η Υπουργός ανέδειξε τα σημεία σύγκλισης που ανέκυψαν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής:

«Είδαμε κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, οι περισσότεροι φορείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους, να συμφωνούν ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση».

εκπαίδευσης

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Το βίντεο από την ομιλία της Υπουργού στη Βουλή εδώ

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network