Έρευνα του Harvard: Πώς οι γονείς καταφέρνουν να μεγαλώσουν παιδιά που είναι εργατικά;

Έρευνα του Harvard: Πώς οι γονείς καταφέρνουν να μεγαλώσουν παιδιά που είναι εργατικά;

Τα παιδιά που γίνονται επιτυχημένοι ενήλικες είναι αυτά που μαθαίνουν από τους γονείς τους να είναι εργατικά, σύμφωνα με τη συγγραφέα και ερευνήτρια που συνεργάζεται με το Harvard, Jennifer Breheny Wallace.

Τα παιδιά που είναι εργατικά είναι παιδιά που διαθέτουν αντοχή, έχουν κίνητρο να πετύχουν και δεν πιστεύουν ότι όσα καταφέρνουν καθορίζουν την αξία τους ως άνθρωποι. Αντίθετα με άλλους συνομήλικούς τους, δεν είναι ανταγωνιστικά τόσο στο σχολείο όσο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες, κάτι που ενισχύει το άγχος αλλά και την κατάθλιψη στις νεανικές ηλικίες.

Η Wallace δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνάς της που έκανε σε συνεργασία με το Harvard σε 6.500 γονείς στο τελευταίο της βιβλίο ‘Never Enough: When Achievement Pressure Becomes Toxic- And What Can We Do About It” περιλαμβάνοντας και πολλές συνεντεύξεις με ψυχολόγους. Αυτό που συμπέρανε είναι πως το άγχος των γονιών για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών -που επιβαρύνεται με τον ανταγωνισμό με τους συνομήλικους -είναι αυτό που ευθύνεται για τα αυξανόμενα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι.

Αντίθετα, όπως αναφέρει, οι γονείς που καταφέρνουν να μεγαλώσουν παιδιά που πετυχαίνουν στη ζωή τους και είναι εργατικά έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Κάνουν τα παιδιά τους να πιστεύουν ότι αξίζουν: “Η αίσθηση ότι η οικογένεια, οι φίλοι και η κοινωνία αναγνωρίζει την αξία τους για όσα είναι” είναι αυτή που δίνει αυτοπεποίθηση στα παιδιά και τα κάνει να νιώθουν ότι οι γονείς τους τα υπολογίζουν.

“Αυτή η αξία που νιώθουν λειτουργεί σαν προστατευτική ασπίδα ενάντια στο άγχος και την κατάθλιψη. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα εργατικά παιδιά που γνώρισα δεν είχαν αποτυχίες ή πισωγυρίσματα. Αλλά η αξία που ένιωθαν τους σήκωνε και τους έκανε να έχουν περισσότερη αντοχή”, σημειώνει η Wallace.

Τα παιδιά που έχουν αυτοπεποίθηση είναι αυτά που νιώθουν ότι βρίσκουν κατανόηση στους γονείς τους και όχι αυτά που τους έλεγαν συνέχεια “μπράβο”, σύμφωνα με την έρευνα. Μάλιστα, οι γονείς αυτών των παιδιών συζητούσαν μαζί τους για τα ενδιαφέροντά τους και τα χόμπι τους και όχι για τους βαθμούς και τις σχολικές επιδόσεις τους. “Τα παιδιά πρέπει να μάθουν σε τι είναι καλά και οι γονείς να τα βοηθήσουν να χρησιμοποιήσουν τα ταλέντα τους για να ξεπεράσουν τις αδυναμίες τους αλλά και να τα αξιοποιήσουν ώστε να προσφέρουν στις κοινότητές τους”, τονίζει η Wallace.

Διάβασε επίσης Μήπως μεταφέρω το άγχος μου στα παιδιά μου; 4 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου για να το καταλάβεις

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network