Πώς οι σαπουνόφουσκες μπορούν να γίνουν το μαγικό εργαλείο ενός λογοπαιδικού αλλά και των γονιών

Πώς οι σαπουνόφουσκες μπορούν να γίνουν το μαγικό εργαλείο ενός λογοπαιδικού αλλά και των γονιών

Κι όμως! Οι σαπουνόφουσκες είναι ένα «μαγικό» εργαλείο που δεν μπορείς να πας πουθενά χωρίς αυτό… είναι ένα εργαλείο που ο λογοπαιδικός αλλά και κάθε γονιός μπορεί να χρησιμοποιήσει εξίσου αποτελεσματικά αρκεί να καταλάβει τι κρύβουν. Όπως αναφέρει η λογοπαιδικός, Κίκα Γιαξόγλου, είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να βοηθήσει πολύ το παιδί να μάθει την εναλλαγή της σειράς, να επικοινωνήσει, να παίξει και να διασκεδάσει μαθαίνοντας:

“Μπήκε μέσα στο κτήριο που βρισκόταν όλη η θεραπευτική ομάδα, έτοιμη να τον αξιολογήσει. Φόβος, τρόμος, αγωνία, άγχος… πήγε και κρύφτηκε κάτω από ένα τραπέζι… νομίζω όλοι θα το κάναμε αν νιώθαμε αυτά τα συναισθήματα και ήμασταν 3 ετών…

Η μητέρα μπήκε στο γραφείο όπου την περίμενε η Κοινωνική Λειτουργός να της πάρει ιστορικό… εγώ στο πάτωμα με το βαλιτσάκι μου γεμάτο παιχνίδια…

Γρήγορη κίνηση … παίρνω τις φούσκες και φεύγω… πάω στο δίπλα γραφείο όπου κρύβεται ο μικρός μου ήρωας….

Αρχίζω να κάνω φούσκες από μακριά, χωρίς να με βλέπει… ίσα μόνο να βλέπει τις φούσκες που πετάνε…κάνω «ματάκι» να δω αντιδράσεις… κάτι έγινε…. Κοιτάει τις φούσκες… σέρνομαι στο πάτωμα κι εγώ, έξω από την πόρτα… παντού φούσκες… βγαίνει από το τραπέζι και έρχεται με ένταση να σκάσει όλες τις φούσκες…. Τις σκάει, γελάει, γελάω κι εγώ χωρίς να πω τίποτα άλλο…. Προχωράω προς τα πίσω… προς στην αίθουσα «στόχο»…. με ακολουθεί για να σκάσει τις φούσκες… μπαίνω μέσα στην αίθουσα…κάνω πιο πολλές φούσκες… τις σκάει όλες, πηδάει, τρέχει, γελάει… BINGO…. Άρχισε να χαλαρώνει… είχε μπει στο χώρο που ήταν και η μαμά … άρχισε να επεξεργάζεται τα παιχνίδια της βαλίτσας μου… η αξιολόγηση-παρατήρηση μπορούσε να ξεκινήσει… !”

Μερικά από τα οφέλη του παιχνιδιού με σαπουνόφουσκα: 

1. Διασκέδαση

2. Περιμένω… μετράω 1, 2, 3 φυσάω τις φούσκες αργά και δημιουργώ μια προσμονή στο παιδί ενθαρρύνοντάς το να περιμένει αλλά και να ενισχύσει τη βλεμματική του επαφή στο άτομο που κάνει τις φούσκες

3. Εναλλαγή σειράς … σημαντικό στοιχείο για το «μελλοντικό» διάλογο …

4. Επικοινωνιακό – λεκτικό παιχνίδι… ενθαρρύνεται το παιδί, μέσω της διασκέδασης, να ζητήσει «κι’ άλλο», να σου πει αν θέλει μεγάλες ή μικρές φούσκες, να ζητήσει να τις στείλουμε ψηλά ή χαμηλά, να ζητήσει να ανοίξεις το μπουκάλι…

5. Μπορείτε να φτιάξετε δικό σας υγρό για φούσκες μαζί με το παιδί και να δουλέψετε χρονικές έννοιες, όπως «πρώτα-μετά-στο τέλος»

Επειδή μόνο μέσα από την πράξη γεννιούνται ιδέες, απλά πάρτε ένα μπουκάλι φούσκες, παίξτε με το παιδί σας και παρατηρήστε τη στιγμή αυτή! Παρατηρήστε τι δυνατότητες εκπαίδευσης έχετε με ένα τόσο μικρό και οικονομικό παιχνίδι!

Από την Κίκα Γιαξόγλου, BSc Λογοπεδικός, MSc Ειδική Αγωγή (Παιδικός Αυτισμός)

Λογοθεραπεία – Συμβουλευτική Επικοινωνιακών Διαταραχών, Κυπρίων Αγωνιστών 1, Ραφήνα, Τηλ: 2294028775 • Κινητό: 6940779411

E-mail: kikagiaxoglou@gmail.com, www.kikagiaxoglou.gr

Ακολούθησε το TheMamagers στο Instagram

Διαβάστε περισσότερα

Best of network