Μια διαφημιστική εταιρεία στην Ολλανδία ανέλαβε, για το τέλος του 2025, τη δημιουργία μιας χριστουγεννιάτικης διαφήμισης για τα McDonald’s της χώρας. Ωστόσο, η εξέλιξη δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς το εγχείρημα κατέληξε σε αποτυχία και το βίντεο αποσύρθηκε.
"Χριστούγεννα: η χειρότερη εποχή του χρόνου"
Η κεντρική ιδέα της δημιουργικής ομάδας ήταν να παρουσιαστούν διάφορες αναποδιές που συνηθίζουμε να αντιμετωπίζουμε κατά τη διάρκεια των γιορτών. Αυτές αποδόθηκαν με έντονη υπερβολή, ώστε στο φινάλε η επίσκεψη σε ένα κατάστημα της γνωστής αμερικανικής αλυσίδας fast food να προβάλλεται ως πραγματικό καταφύγιο ζεστασιάς, ηρεμίας και ασφάλειας.
Μπορούν τα Χριστούγεννα να θεωρηθούν η χειρότερη περίοδος του χρόνου;
Το βασικό concept είχε τον τίτλο "Χριστούγεννα: η χειρότερη εποχή του χρόνου". Εκείνο που δεν υπολόγισε όμως η ομάδα που δημιούργησε το σποτ ήταν ότι, παρά τη συνηθισμένη γκρίνια για τις δυσκολίες της περιόδου —την αυξημένη κίνηση στους δρόμους, τον συνωστισμό στα μαγαζιά ή τα μικροατυχήματα κατά τον στολισμό του σπιτιού— στην πραγματικότητα, όσο κι αν παραπονιόμαστε, τα Χριστούγεννα δεν βιώνονται ποτέ ως η χειρότερη εποχή του χρόνου.
Παράλληλα, αρνητικές αντιδράσεις προκάλεσε και η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στην παραγωγή του βίντεο. Στα κοινωνικά δίκτυα της Ολλανδίας ξέσπασε έντονη κριτική. Ένας χρήστης σχολίασε χαρακτηριστικά: "Αυτή η διαφήμιση μου κατέστρεψε το πνεύμα των Χριστουγέννων" και συνέχισε γράφοντας: "Στα τσακίδια το σκουπίδι της Τεχνητής Νοημοσύνης".
Η McDonald’s Ολλανδίας αναγκάστηκε να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση προκειμένου να αιτιολογήσει την απόφασή της, δηλώνοντας: "Η χριστουγεννιάτικη διαφήμισή μας στόχευε να αποτυπώσει τις αγχώδεις στιγμές που βιώνουμε κατά τη διάρκεια των Γιορτών στην Ολλανδία. Διαπιστώνουμε, ωστόσο, βάσει των σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και των διεθνών δημοσιευμάτων, ότι για πολλούς από τους πελάτες μας αυτή η περίοδος "είναι η καλύτερη στιγμή του χρόνου”".
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι της διαφημιστικής εταιρείας παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή για τη διαδικασία που ακολούθησαν. Ανέφεραν ότι εργάστηκαν εντατικά επί εβδομάδες, "τροφοδοτώντας" την Τεχνητή Νοημοσύνη με prompts και παρεμβαίνοντας διαρκώς ώστε το αποτέλεσμα να προσεγγίσει το ζητούμενο. Παρ’ όλα αυτά, το τελικό βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα δεν φάνηκε να δικαιώνει τις επιλογές τους.
Εσένα πώς σου φαίνεται η διαφήμιση;
