Κλειστά σχολεία: Αντίδραση των εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση και το κλείσιμο των σχολείων

"Οι γονείς δε ξέρουν αύριο που θα αφήσουν τα παιδιά τους και η κυβέρνηση δίνει οδηγίες για τηλεκπαίδευση…"

ΓΡΑΦΕΙ: The Mamagers Team -
Κλειστά σχολεία: Αντίδραση των εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση και το κλείσιμο των σχολείων iStock
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε στο πρόχειρο

Η περιφέρεια Αττικής αποφάσισε χθες ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας ενώ το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση. Βέβαια κάποια σχολεία ανακοίνωσαν με τη σειρά τους γονείς και κηδεμόνες πως δεν θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση,  

Η ΕΛΜΕ έσπευσε να σχολιάσει το κλείσιμο των σχολείων αλλά και την ανακοίνωση για τηλεκπαίδευση, αντιδρώντας φυσικά στη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω έλλειψης υποδομών: 

"Άλλη μια κακοκαιρία… άλλη μια φορά κλείνουν τα σχολεία και διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία…άλλη μια φορά που καταφτάνουν οδηγίες για τηλεκπαίδευση….

Η ΕΛΜΕ Πειραιά έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί για το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ χρησιμοποιούν την τηλεκπαίδευση προκειμένου να κρύψουν τις τεράστιες ευθύνες τους για τη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας, λόγω της έλλειψης των αναγκαίων υποδομών αντιπλημμυρικής προστασίας, της ακαταλληλότητας (βλέπε επικινδυνότητας) των σχολικών κτηρίων, των ελλείψεων σε προσωπικό, ακόμα και ως μέσο καταστολής των αγωνιζόμενων μαθητών/τριών.

Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, όπως αποδείχθηκε και την περίοδο της πανδημίας και της εγκληματικής πολιτικής του Υπουργείου των κλειστών σχολείων για περίπου 2 χρόνια, παρά τις τεράστιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, που σταθήκαμε δίπλα στους/στις μαθητές/τριες μας και στις οικογένειές τους και αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορο μέσο για να διατηρηθεί η επαφή με τη σχολική ζωή.

Η τακτική του Υπουργείου να ενημερώνει με ένα email την προηγούμενη ημέρα το βράδυ εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες ότι την επόμενη ημέρα θα γίνει τηλεκπαίδευση αγγίζει τα όρια της γελοιότητας. Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και του σχεδίου μαθήματος προσαρμοσμένα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, είναι αδύνατη να πραγματοποιηθεί μέσα σε μια νύχτα.

Αναρωτιόμαστε επίσης τι μπορεί να γίνει με τους/τις συναδέλφους/-ισσες που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης. Ή με ζευγάρια που και οι δύο γονείς είναι εκπαιδευτικοί… Πόσα laptop και tablet πρέπει να έχει μια οικογένεια;

Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται ούτε καν για τηλεκπαίδευση απλά για τηλε-απασχόληση που ικανοποιεί τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης. Την ίδια ώρα μάλιστα, που η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τους εργαζόμενους γονείς, όπως π.χ. άδεια μετ’ αποδοχών στον έναν τουλάχιστον γονέα για τη φροντίδα κι επίβλεψη των παιδιών, που αύριο θα μείνουν σπίτι. Οι γονείς δε ξέρουν αύριο που θα αφήσουν τα παιδιά τους και η κυβέρνηση δίνει οδηγίες για τηλεκπαίδευση…

Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν, για μια ακόμα φορά, τα εξής:

Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών, αλλά με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής.

Το σπίτι μας δεν αποτελεί χώρο εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εμείς ή οι μαθητές μας να διαθέτουμε προσωπικά τεχνολογικά μέσα-υποδομές κ.α. για εργασία από το σπίτι. Αντίθετα, η πολιτεία οφείλει να παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό και υποστήριξη στους/στις εργαζόμενους/-ες, αλλά και σε όλα τα παιδιά. Αλήθεια, αν ένα παιδί δε διαθέτει τα απαραίτητα μέσα, θα πάρει απουσίες;

Σε περίπτωση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, προέχει η ασφάλεια της οικογένειάς μας, η δική μας, των μαθητών μας. Είναι προφανές, πως για να κλείνουν τα σχολεία, η μετάβαση από και προς τις σχολικές μονάδες θεωρείται επικίνδυνη, λόγω και της διαχρονικής, εγκληματικής πολιτικής που αφήνει ανοχύρωτο το λαό και τις υποδομές σε πλημμύρες, φωτιές, σεισμούς κ.α.. Πρόπερσι, είχαμε φαινόμενα που εκπαιδευτικοί τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να μεταβούν στο σχολείο. Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες, με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής θα είναι κλειστές, άρα δεν υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στον (αποκλειστικό) χώρο εργασίας μας, που είναι το σχολείο.

Ουδείς συνάδελφος/συναδέλφισσα, ούτε καν Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια ή Διευθυντής/Διευθύντρια, δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα σε ημέρες και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.

Υ.Γ.: Αν η κυβέρνηση, το ΥΠΑΙΘΑ και η Διοίκηση ενδιαφερόταν στο ελάχιστο για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας θα είχε προσλάβει εκπαιδευτικούς. Δε θα έφταναν Χριστούγεννα και να έχουμε ακόμα κενά. Η βιασύνη για τηλε-"εκπαιδευση” καταδεικνύει και την υποκρισία τους".