Οι 15 συμβουλές του εκπαιδευτικού Μάριου Μάζαρη για τη σωστή συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο

"Κάποια πράγματα μαθαίνονται από το σπίτι": Οι οδηγίες του εκπαιδευτικού προς τους γονείς για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για το σχολείο.

ΓΡΑΦΕΙ: The Mamagers Team -
Οι 15 συμβουλές του εκπαιδευτικού Μάριου Μάζαρη για τη σωστή συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο iStock
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε στο πρόχειρο

Ποιος βάζει τα όρια για το πώς συμπεριφέρεται το παιδί στο σχολείο; Το σπίτι ή οι εκπαιδευτικοί;

Στην τάξη "αρχηγός" είναι ο δάσκαλος, αλλά αν ένα παιδί δεν έχει μάθει να ακολουθεί κανόνες στο σπίτι του, πόσο εύκολα μπορεί να προσαρμοστεί στο σχολείο

Ο εκπαιδευτικός Μάριος Μάζαρης μοιράστηκε στο Instagram τις συμβουλές του προς τους γονείς για να μπορέσουν να μάθουν στα παιδιά πώς να συμπεριφέρονται στο σχολείο. 

Όπως γράφει "αν μπορούσα να συνοψίσω τις αφορμές που έχουμε συγκρούσεις στα σχολεία μεταξύ των παιδιών, σίγουρα στις 15 από τις 20 θα έβαζα αυτά. Αφήνω τη σχέση με δασκάλους και το bullying απέξω, γιατί θα τα πιάσω ξεχωριστά και αναλυτικά, και καταγράφω εδώ 15 που μπορούν να προσεγγιστούν από το σπίτι ακόμα, καθώς αναφέρονται στη συμπεριφορά και στον χαρακτήρα του ίδιου του παιδιού, που η μαμά και ο μπαμπάς γνωρίζουν καλύτερα και περισσότερα χρόνια. Επομένως, είναι καλό εκεί να δίνουν βάση, όχι μόνο στις μαθησιακές δεξιότητες, αλλά κυρίως στις κοινωνικές, που συχνά φέρνουν συγκρούσεις και δείχνουν ένα παιδί ανορίωτο ή που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί χωρίς καθοδήγηση. Οι εκπαιδευτικοί θα μιλήσουν, αλλά δεν φτάνει μόνο η δική τους φωνή". 

Επειδή όμως πολλά από τα περιστατικά που συμβαίνουν στα σχολεία, δεν έχουν να κάνουν με την υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών, αλλά με την ενημέρωση των παιδιών, αυτές είναι οι χρήσιμες οδηγίες που μπορεί κάθε γονιός να συζητήσει με το παιδί του: 

1.Δεν κουβαλάμε σχολείο μια ξεχείλη κασετίνα.

  • Τα πολλά αντικείμενα αποσπούν την προσοχή, καθυστερούν το παιδί στο να επιλέξει τι να χρησιμοποιήσει και οδηγούν σε παρατηρήσεις που καθυστερούν την ομάδα.

2.Δεν παίρνουμε μαζί μας αντικείμενα που απαγορεύονται από το σχολείο (παιχνίδια, άλμπουμ με τάπες, μπάλες, κουκλάκια, ηλεκτρονικές συσκευές, κινητά ή έξυπνα ρολόγια).

  • Αν τα φέρουμε και σπάσουν, χαθούν, κλαπούν την ευθύνη την έχει το παιδί που τα έφερε πρωτίστως γιατί απαγορεύονται και το σχολείο δεν μπορεί εύκολα να διαπιστώσει ποιος – α ευθύνεται για μια κλοπή ή να επιπλήξει για φθορά.

3.Θυμόμαστε να πάμε τουαλέτα στα διαλείμματα.

  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ο εκπαιδευτικός δεν επιτρέπεται να σε αφήσει να βγεις από την αίθουσα να πας τουαλέτα.
  • ...καθώς δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί στους διαδρόμους να σε βοηθήσουν αν πέσεις, σκοντάψεις, τραυματιστείς την ώρα που οι υπόλοιποι κάνουν μάθημα.

4.Κλείνουμε την πόρτα στην καμπίνα της τουαλέτας / δεν πειράζουμε άλλους.

  • Προσέχουμε να κλείνουν την πόρτα όταν είμαστε μέσα και δεν ενοχλούμε άλλα παιδιά σε άλλες καμπίνες, ούτε κάνουμε φάρσες να μαγκώνουμε τις πόρτες τους.

5.Δεν πετάμε χαρτιά στην αυλή ή σκουπίδια.

  • ...ή αν πετάξουμε και μας δει εκπαιδευτικός έχει κάθε δικαίωμα να μας πει να τα μαζέψουμε από το πάτωμα.

6.Κάνουμε σειρά όπου χρειάζεται και δεν παίρνουμε τη θέση άλλων, περιμένουμε την σειρά μας.

7.Ακολουθούμε τους κανόνες της τάξης (σηκώνουμε χέρι να ζητήσουμε τον λόγο, σεβόμαστε τους άλλους και τους αφήνουμε χώρο να μιλήσουν κι αυτοί).

8.Δεν αγγίζουμε τσάντες, αντικείμενα άλλων, δεν αρπάζουμε χωρίς να ρωτήσουμε αν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε, δεν παίρνουμε πράγματα από την έδρα χωρίς να μας το πει κάποιος.

9.Όταν κάποιο παιδί μας ενοχλεί ενημερώνουμε τον δάσκαλο / τη δασκάλα πριν αντιδράσουμε. Δεν απαντάμε σε πείραγμα με βία.

10.Δε μεταφέρουμε άσχημες λέξεις που ακούσαμε στο σπίτι ή από αλλού στο σχολείο.

11.Όταν δούμε παιδί μόνο του να κλαίει ή στενοχωρημένο ας πλησιάσουμε να ρωτήσουμε αν χρειάζεται τη βοήθειά μας ή φωνάζουμε κάποιον μεγάλο.

12.Όταν βλέπουμε παιδιά να μαλώνουν, δεν καθόμαστε απλώς και κοιτάμε, τρέχουμε να φωνάξουμε κάποιον μεγάλο.

13.Όταν σε ένα παιχνίδι ένας συμμαθητής μας πέφτει / κτυπάει, το παιχνίδι σταματάει αυτόματα και τρέχουμε να τον βοηθήσουμε να σηκωθεί, ρωτάμε αν είναι καλά και αν χρειάζεται βοήθεια.

14.Ζητάμε συγγνώμη ακόμα κι όταν πέσουμε κατά λάθος πάνω σε κάποιον -α.

  • Εξηγούμε ότι έγινε κατά λάθος, αλλιώς δίνουμε την εντύπωση ότι το κάναμε επίτηδες και δε θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη.

15.Δεν είναι απάντηση το "το έκανε αυτός".

  • Μαθαίνουμε να αναλαμβάνουμε την ευθύνη και να λέμε Ναι φταίω.