Πρέπει να δίνουν οι δάσκαλοι γλυκά στο σχολείο; Η μαμά που είπε "φτάνει πια" κι έγινε viral

Μαμά καταγγέλλει δασκάλα για "τοξικά" γλυκά στην τάξη – αλλά το διαδίκτυο διχάζεται

ΓΡΑΦΕΙ: The Mamagers Team -
Πρέπει να δίνουν οι δάσκαλοι γλυκά στο σχολείο; Η μαμά που είπε "φτάνει πια" κι έγινε viral iStock
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε στο πρόχειρο

Όταν μια μαμά διαμαρτύρεται επειδή το παιδί της γύρισε από το σχολείο με γλυκό ως επιβράβευση, συνήθως η συζήτηση κλείνει γρήγορα με το "σιγά, μια καραμέλα είναι". Μόνο που αυτή τη φορά τα πράγματα δεν έμειναν εκεί.

Η Staci Freed, μητέρα από τις ΗΠΑ, ανέβασε στο TikTok ένα βίντεο που έγινε viral, καταγγέλλοντας ότι η δασκάλα της κόρης της της προσφέρει επανειλημμένα "εμπορικά, γεμάτα χημικά και τεχνητές χρωστικές" γλυκά, παρά το γεγονός ότι έχει ζητήσει επίσημα και ξεκάθαρα να αποφεύγονται.

"Έχω ενημερώσει πολλές φορές ότι δεν είμαι εντάξει με τα συνηθισμένα γλυκά, είναι τοξικά", ακούγεται να λέει στο βίντεο, ενώ δείχνει τη μικρή της να κρατά ένα ζαχαρωτό σε σχήμα δαχτυλιδιού.

@stacifreed

My daughter came home with a Ring Pop "treat” from school today 🙃 Instead of taking it away, we traded. 💍➡️🍭 An organic sucker + Earth Yum "giggles” (clean-ingredient Skittles). Still a fun treat — but without the artificial dyes, flavors, and chemicals that don’t belong in a child’s body. I’ve told the teachers multiple times about avoiding these things… but I’m choosing compromise over conflict. 👉 The goal isn’t perfection. It’s protecting their health and their joy. Moms — how do you handle this at your child’s school?

♬ original sound - Staci Freed

Η μαμά δεν το απαγόρευσε αυστηρά στο παιδί της, απλώς το αντάλλαξε με ένα "πιο υγιεινό" γλυκό που είχε στο σπίτι: "Είναι ζάχαρη, ναι, αλλά χωρίς τεχνητά χρώματα και πρόσθετα που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους", είπε και κατέληξε: "Οι δάσκαλοι πρέπει επιτέλους να το καταλάβουν".

Διαβάστε Επίσης

Το διαδίκτυο… χωρίστηκε στα δύο

Το βίντεο έχει ήδη ξεπεράσει το εκατομμύριο views, με χιλιάδες σχόλια – από σαρκασμό έως αλληλεγγύη. Κάποιοι χρήστες σχολίασαν:

"Σήκωσε το χέρι όποιος έφαγε Ring Pop και επέζησε".

"Η αρνητική αναφορά στη δασκάλα μπροστά στο παιδί δεν βοηθά καθόλου στην ανάπτυξή του".

"Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί οι εκπαιδευτικοί παραιτούνται".

Όμως, όταν μια δασκάλα σχολίασε πως αν θέλει ειδικά snacks, "ας τα δίνει η ίδια", η Freed αποκάλυψε κάτι που άλλαξε τη συζήτηση: "Έδωσα μια ολόκληρη τσάντα με βιολογικά γλειφιτζούρια, έστειλα σημείωμα, πρόσφερα καθαρές εναλλακτικές. Δεν ζητώ να πληρώνει η δασκάλα – ζητώ συνέπεια, αφού έχω ήδη φροντίσει να υπάρχει λύση".

Σε εκείνο το σημείο, πολλοί άλλαξαν πλευρά και είπαν: "αν η μαμά έχει κάνει το μέρος της, γιατί η δασκάλα δεν τηρεί τη συμφωνία;". 

Το πραγματικό ζήτημα δεν είναι τα γλυκά αλλά η επικοινωνία

Σε οικογένειες με περιορισμούς στη διατροφή, το θέμα αυτό δεν είναι "υπερβολή", αλλά σεβασμός στις οδηγίες των γονιών και, κυρίως, συνέπεια. Πέρα, όμως, από την αντιπαράθεση γονέα–εκπαιδευτικού, υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα που οι ειδικοί χρόνια επισημαίνουν: Τα τρόφιμα δεν είναι επιβράβευση

  • η σχέση με την τροφή χτίζεται από τα 3–7 έτη,
  • όταν το γλυκό γίνεται "δώρο" ή "μπράβο", συνδέεται με συναίσθημα, σύγκριση, ντροπή ή υπερφαγία,
  • αυτή η σύνδεση ακολουθεί το παιδί και στην ενήλικη ζωή 
  • Η λογική "αν είσαι καλός, παίρνεις γλυκό" είναι βαθιά ριζωμένη, αλλά πλέον θεωρείται ξεπερασμένη παιδαγωγικά.

Κανείς δεν λέει να εξαφανιστούν τα γλυκά από προσκλήσεις, πάρτι και γενέθλια. Αλλά στο σχολείο – το περιβάλλον όπου τα παιδιά διαμορφώνουν ρουτίνα, συναισθηματική σταθερότητα και αντίληψη για το σώμα και τη διατροφή – υπάρχει χώρος για αλλαγή. Οι δάσκαλοι θα μπορούσαν να προσφέρουν- που αρκετοί το κάνουν- αυτοκόλλητα, επιπλέον παιχνίδι στο διάλειμμα, επιλογή βιβλίου για ανάγνωση, μικρές δραστηριότητες αντί για καραμέλες.

Διαβάστε Επίσης