Χολίνη στην εγκυμοσύνη: Το "ξεχασμένο" συστατικό για τον εγκέφαλο του μωρού

Όλοι μιλούν για το φυλλικό οξύ, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν τη χολίνη. Ανακάλυψε γιατί αυτό το θρεπτικό συστατικό είναι καθοριστικό για την εγκεφαλική ανάπτυξη του μωρού.

ΓΡΑΦΕΙ: Τέτα Σωτηριάδη -
Χολίνη στην εγκυμοσύνη: Το "ξεχασμένο" συστατικό για τον εγκέφαλο του μωρού istock
Ο σύνδεσμος αντιγράφηκε στο πρόχειρο
Πρόσθεσε το themamagers.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Αν είσαι έγκυος ή σχεδιάζεις μια εγκυμοσύνη, οι λέξεις "φυλλικό οξύ", "σίδηρος" και "ασβέστιο" είναι πιθανότατα χαραγμένες στο μυαλό σου. Ο γυναικολόγος σου στα έγραψε από την πρώτη επίσκεψη.

Υπάρχει όμως ένα θρεπτικό συστατικό, εξίσου θεμελιώδες για την ανάπτυξη του μωρού σου, που σπάνια αναφέρεται στα κλασικά έντυπα εγκυμοσύνης. Ο λόγος για τη χολίνη (Choline). Οι επιστήμονες την αποκαλούν συχνά "το ξεχασμένο υπερ-συστατικό της εγκυμοσύνης" – και όχι άδικα!

Γιατί η χολίνη είναι τόσο σημαντική για το έμβρυο;

Η χολίνη είναι μια βιταμινούχος ουσία που παίζει δομικό ρόλο στην ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος.

Ανάπτυξη του εγκεφάλου: Μαζί με το φυλλικό οξύ, συμβάλλει στη σωστή σύγκλειση του νωτιαίου σωλήνα και την ανάπτυξη του ιππόκαμπου – της περιοχής του εγκεφάλου που ευθύνεται για τη μνήμη και τη μάθηση.

Πλακούντας: Ενισχύει τη λειτουργία του πλακούντα και μεταφέρει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο έμβρυο.

Μακροπρόθεσμα οφέλη: Μελέτες δείχνουν ότι η επαρκής πρόσληψη χολίνης στην εγκυμοσύνη επηρεάζει θετικά τη γνωστική λειτουργία του παιδιού ακόμα και χρόνια μετά τη γέννηση!

Η μελέτη του FASEB Journal (Federation of American Societies for Experimental Biology) αποκαλύπτει ότι η υψηλή πρόσληψη χολίνης κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης βελτιώνει την ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών στα βρέφη.

Πού θα βρεις τη χολίνη στη διατροφή σου;

Δυστυχώς, τα περισσότερα προγεννητικά συμπληρώματα διατροφής περιέχουν πολύ μικρές ποσότητες χολίνης (ή και καθόλου), επειδή είναι ογκώδες μόριο. Γι' αυτό είναι σημαντικό να την προσλαμβάνεις από τη διατροφή σου:

Αυγά (Ο βασιλιάς της χολίνης): Ο κρόκος του αυγού είναι η πλουσιότερη πηγή! Δύο αυγά την ημέρα καλύπτουν σχεδόν το 50-60% των αναγκών σου.

Μοσχαρίσιο κρέας & κοτόπουλο: Εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης και χολίνης.

Ψάρια (π.χ. σολομός, μπακαλιάρος): Προσφέρουν ταυτόχρονα και πολυπόθητα ωμέγα-3 λιπαρά.

Φυτικές πηγές: Μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών και φασόλια (σε μικρότερες ποσότητες).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης